بازسازی انواع قطعات مسیر داغ توربین های گازی

از مهمترین بخشهای شرکت پرتو توربین پارس بخش تعمیرات شرکت می باشد .تعمیرات اساسی یکی از مهمترین ، حساس ترین و عین حال پرهزینه ترین اقدامات و رویدادها در صنعت نفت و گاز به حساب می آید که بر اساس دستورالعمل ها و استانداردها با توجه به مدت زمان کارکرد واحد (تقریبا هر ۵ سال) باید انجام شود.

شرکت پرتو توربین پارس با داشتن سال ها تجربه در زمینه بازسازی قطعات داغ توربین های گازی و همچنین در اختیار داشتن کادری مجرب و کارآزموده خدمات مربوط به بازسازی قطعات مسیر داغ توربینهای گازی در صنایع نفت، گاز و نیروگاهی ارائه می نماید.

بازسازی پره متحرک

پره های متحرک توربین های گازی به دلیل تغییر شرایط شدید گرما و تنش های مختلف دچار عیوب متنوعی میگردند و از نظر تعمیرات حساسیت بالایی دارند و در برخی موارد حتی با وجود ظاهر سالمشان استفاده از آنها به دلیل زوال ساختاری و متالورژیکی امکانپذیر نمی باشد که معمولا با انجام تست (تخمین عمر باقیمانده) به این نتایج دست پیدا میکنند.

مراحل کلی بازسازی

بازسازی پره ثابت (نازل)

پره های ثابت معمولا عمر طولانی تری نسبت به پره های متحرک دارند و تعمیرات آنها ریسک پذیری کمتری را به خود اختصاص میدهد . نازل های ردیف اول تحت تاثیر بیشترین درجه حرارت و کمترین تنش های مکانیکی نسبت به پره های متحرک می باشند. برای ساخت این قطعات معمولا” از آلیاژهای پایه کبالت استفاده می شود که از نظر ترکیب و ساختار ساده تر از آلیاژهای پایه نیکل می باشند. از جمله ویژگی های آنها می توان نقطه ذوب بالا ، مقاومت زیاد به اکسیداسیون، خوردگی ، مقاومت بیشتر به شوک های حرارتی ، جوش پذیری بالا را نام برد.

بازسازی محفظه احتراق

محظفه های احتراق وظیفه انتقال هوای گرم به سمت نازل ردیف اول را به عهده دارند دارای دو نوع طراحی می باشند.

بیشترین آسیب های وارده به این بخش شامل موارد زیر می باشد: